Vanliga frågor

Här hittar du svar på frågor som vanligen ställs till oss inför bokning eller besök.

Vad kostar det?

Enskilda skolor eller kommuner som har överenskommelse med oss besöker oss med fri tillgång till ett visst antal elevaktiviteter, därefter får ni rabatt på ytterligare besök utöver er överenskommelse. Har ni ingen överenskommelse så går det bra att betala per besök.

Vad gäller om vi måste boka av besöket?

Ni har alltid möjlighet att om- eller avboka skolprogram. Av-/ombokning kan göras 4 veckor före aktivitetens genomförande direkt via länk i bokningsbekräftelsen. Om-/avbokning med kortare varsel pga förhinder ska göras senast 2 veckor före aktivitetens genomförande genom att kontakta oss via telefon. Vid senare om-/avbokning debiteras ni motsvarande hela besökskostnaden per elevgrupp.

Hur många vuxna måste följa med vid ett besök?

Vi delar alltid in eleverna i halvklassgrupper (max 17 elever/grupp) och vi vill att en vuxen per halvklass följer med. Det vanliga är alltså att två vuxna följer med en helklass vid besök hos oss. Våra besöksledare är vana att ta hand om er, men de träffar oftast era elever för första gången och kan inte ansvara för om exempelvis en elev blir sjuk och behöver ta sig hem eller liknande. Därför måste alltid en medföljande vuxen som känner eleverna närvara och delta i våra aktiviteter. Detta för att ert besök ska bli så bra som möjligt.

Hur hittar jag min bokning?

Du har fått en bekräftelse på din bokning skickad till den mejladress du angav. Hittar du inget sådant mail kan det ha hamnat i ditt spamfilter – sök i så fall i mappen spam/skräppost eller motsvarande i din inkorg. Du kan alltid kontakta med frågor om din bokning.

Kontakt
Vad händer om mina elever kommer försent eller uteblir vid besöket?

Ibland går det att ansluta sent till en aktivitet, men om vi exempelvis har haft en viktig genomgång i introduktionen så är det inte säkert att det är möjligt av säkerhetsskäl. Om flera elever uteblir eller kommer så sent att aktiviteten inte kan genomföras enligt bokningen, så räknas det som en sen avbokning och ni debiteras för besöket enligt våra villkor.

Får vi äta matsäck i era lokaler?

Det går bra att äta matsäck hos oss, men du behöver boka in det i ditt besök, annars kan vi inte garantera att det finns plats för er.

Var kan jag köpa lunch eller fika?

Vanligtvis hinner ni inte gå och handla under besöket hos oss – vi rekommenderar att ni tar med matsäck eller frukt.